Üzleti portrét készítettem Kristófnak az induló vállalkozásához.
Kristóf egy nagyon érdekes területen indított saját vállalkozást. Míg készítettük a fényképeket sokat beszélgettünk az üzleti karrierjéről. Hogyan jutott ide, és mik a távlati céljai. Ennek megértése nagyon fontos számomra. Hiszen ez alapján tudom felmérni, hogy pontosan milyen portrét készítsek vállalkozásához. Kik felé, és mit szükséges kommunikálnia.
Különlegesnek gondolom a munkáját, így megkértem, hogy válaszoljon pár kérdésemre, hogy ezt bemutathassam nektek. Illetve, hogy ki tudjam hangsúlyozni, hogy milyen fontos a személyiségnek és az üzleti célokhoz, elképzelésekhez megfelelő portrékat használni. Ne elégedjünk meg egy sima igazolvány képpel!
1) Elég céltudatos vagy a karriered építésében. Röviden össze tudnád foglalni, hogyan jutottál el a mai napig?
Közgazdászként először bankban helyezkedtem el, majd felkeltette érdeklődésem a kockázati tőke világa. Engem a vállalati stratégia és finanszírozás érdekel, és e kettőre ebben a szakmában nagy szükség van: cégekbe szállunk be tőkebefektetőként, hogy utána abból egy jó stratégia mentén maradandót alkossanak, és vállalatértékük megnőjjön. A Euroventures nevű kockázati tőketársaságnál nevelkedtem, majd miután MBA diplomát szereztem, az OTP csoporthoz tartozó PortfoLion-nál voltam az OTP Digitális Alap befektetési igazgatója. 2020-ban fogalmazódott meg bennem először, hogy önállósodnom kellene és az úgynevezett search fund befektetési modellel foglalkozzak. Idén év elején vágtam bele hivatalosan.
2) Mi az a Venturelab? Miben formabontó? Milyen új kihívásokat okoz neked?
A Venturelab keretében amellett, hogy startup alapítóknak segítek tanácsadóként a tőkebevonási folyamatban, a korábban említett új befektetési modell az úgynevezett search fundok itthoni megjelenését tervezem támogatni. Ez egy két lépcsőből álló vállalat kivásárlási modell, ahol a befektetők először egy vállalkozó szellemű menedzsert támogatnak abban, hogy találjon egy jó kivásárlási célpontot (amit szívesen tovább vinne), majd segítenek megfinanszírozni, hogy maga a kivásárlás létrejöjjön.
Világszerte a kis- és középvállalkozásoknál a generációváltás egy égető kérdés, így aktualitása van ennek a megoldásnak.
3) A honlapod nem egy túlbonyolított menüvel díszített útvesztő. Mivel éred el, hogy bizalmat ébressz a potenciális ügyfeleid számára? Mik a sarokkövek, vagy mi támogatja az oldaladat leginkább?
Az oldal célja az volt, hogy a jövőbeli partnereim megismerhessenek, megértsék honnan jövök és merre tartok. Munkám során fontos a bizalom és a professzionalizmus, ezt szerettem volna a honlapommal is tükrözni. Útvesztők nélkül, egy egyszerű, letisztult struktúrában tálalva. A rövid, lényegretörő megfogalmazás mellett elengedhetetlen része volt egy jó üzleti portré. Így kerestelek meg téged.
4) Vettél-e már részt korábban fotózáson? Milyen élményt vittél el magaddal?
Igen, voltam már több körben. Általában az volt az érzésem, hogy le akarom tudni. A tizedik kattintás után már zavart, hogy még nincs olyan, ami jó lenne. Nem nagyon voltam kibékülve az eredménnyel, de ráhagytam, hogy jó lesz.
Ezzel szemben nálad már a megkeresés után egyből volt koncepció, illetve előre jelezted, hogy egy bő órát legalább rá kell szánni, hogy mindkettőnk elvárásának megfelelő eredmény születhessen.
5) Mit gondolsz egy vállalkozás indításnál mi a top3 legfontosabb feladat, amit mindenképpen el kell végezned?
Át kell gondolni a piacra lépési stratégiát, aminek része az arculat és a megjelenés is. Így természetesen a megfelelő portré sem maradhat el.
Kristóf új honlapját itt tudjátok megnézni.
Comentarios